zondag 24 maart 2013

Paaskippen patroon

Paaskippetjes en een haan!

Zo leuk! je kunt ze ook met een prikker bij een plantje steken!







Het patroon:
(Haakkatoen en haaknaald 2 of 2.5)

hoofd en lichaam:
Met wit, begin met een magische ring. 
toer 1: 6 v in de ring.(6)
toer 2: 2 v in elke v.(12)
toer 3: * 3v, 2v in de volgende v* (herh.*tot*) (15)
toer 4-6: 1v in elke v.(15)
toer 7: 5v, 2v in de volgende 5v, 5v.(20)
toer 8: 1v in elke v.(20)
toer 9: 5v, 2v in elk van de volgende 10v, 5v.(30)
toer 10-13: 1v in elke v.(30)
toer 14: *3v, 2vsam* (herh.*tot*) (24)
toer 15: *2v, 2vsam* (herh.*tot*) (18)
toer 16: *1v, 2vsam* (herh.*tot*) (12)
toer 17: *2vsam* (herh.*tot*) (6)
laat een stukje draad, hiermee rijg je de laatste 6v samen,
trek draad strak en hecht af.

snavel:
toer 1: Met geel, 2l, 5v in 2e l vanaf de naald,niet sluiten.
toer 2: 5v, sluit met hv in de
beginsteek, laat draad over voor aanhechten.

oogjes:
Maak met zwart de oogjes met een "frans knoopje".

kam:
Met rood,(5l, hv in de 5e l vanaf de naald) 3x, laat draad over
voor aannaaien boven op het hoofd.

vleugels:
Met wit, 7l,1v in de 2e l v.a. naald, 2hst.in volgende l, 
st. in volgende 3l, 5st. in laatste l,(haak terug aan de andere zijde) 
st. in volgende 3v, 2hst. in volgende v, 1v, sluit met een hv,
laat draad over voor aannaaien aan lichaam.

lelletjes voor haan:
Met rood,(6l, hv in 6e l vanaf de naald) 2x, laat draad voor 
aanhechten onder de snavel.

staartveren:
Met wit,(10 l, hv in 2e l vanaf de nld, hv in elk van de volgende
8v,10 l, hv in 2e l vanaf de nld, hv in elk van de volgende 8v,
herhaal dit nog 2 keer zodat je 6 staartveren krijgt.
Bij het aannaaien haal je de 6 uiteinden terug zodat het een ring
vormt.(dus 6 ringetjes)

Voor de haan haak je telkens "2" veren in wisselende kleuren,
hier haak je 8 staartveren.
kleine eitjes: 
magische ring,1:4v. 2: 8v. 3:12v. 4-6:12v. 7:2vsam, afhechten.



33 opmerkingen:

  1. Leuke figuurtjes. ik ga ze zeker ook uitproberen.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn al af hoor! Het was zeer fijn om ze te maken. Bedankt voor de beschrijving. Ze staan al op mijn blog met een linkje naar jou.

      Groetjes,
      Jeanine

      Verwijderen
  2. Ik zag bij Jeanine deze geweldige kippen en dat is al reden genoeg om volger te worden (ik pik ze gelijk mee, als je het niet erg vindt, dank je wel voor het delen! ;-) ) Maar je hebt nog zoveel meer moois gemaakt, daar wil ik eigenlijk niets van missen en dat hoeft nu gelukkig ook niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren erg leuk om te maken :-)
      Nogmaals dank je wel voor het patroon!

      Verwijderen
  3. Dank je wel voor het patroon! Ik kom je gezellig volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig!! Bedankt voor het delen! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij het googelen naar een muiekuil kwam ik jouw blog tegen! Wat een leuke blog heb je!
    Ik ga binnenkort beginnen aan jouw muziekuil, voor mijn zwangere zus. Als de baby is geboren (eind mei/begin juni), zal ik hem ook even op mijn blog zetten (www.renskeswereld.blogspot.nl), met een linkje naar jouw blog.

    Bedankt voor het delen!

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! veel plezier met haken,
      en ik vind het prima dat je de link erbij zet!
      zal het in de gaten houden,wanneer hij af is...
      Groetjes Iefke.

      Verwijderen
  6. Bedankt voor jullie fijne berichtjes,

    groetjes Iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk zeg!!! Alleen al om deze leuke kipjes volger geworden. Bedankt voor het patroon!

    Liefs, Vera (veranadine.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!! Ben je 20ste volger geworden en zal binnenkort wel ff een linkje plaatsen op mijn blog!!
    Kip en haan zijn erg leuk.. zodra ik uit het gips ben ga ik ze zeker proberen!!

    Grtjs Syl
    bysyllys.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk gedaan Iefke!!!

    Ik kom binnenwandelen via Vera haar blog die heel lief reclame voor je maakte.

    Je hebt er een volger bij hoor hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze zijn echt ontzettend leuk!
    Ik ben meteen volger van je blog geworden.
    Groetjes, Deborah
    deborahhaakt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor de leuke kipjes staat op mijn blogje met een link.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wonderful, they are sooo cute!! ♥ Thanks for the pattern :-)
    Greetings from your new follower
    Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo fijn! Dit wordt men volgend projectie. Heb je eventueel ook een patroon van de eieren? Die haak ik er graag bij :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. onderaan,... onder de laatste foto van de kippetjes staat hoe de eitjes gehaakt worden.

      Verwijderen
  14. Leuk zeg! Bedankt voor het patroon!!! Ik ga er vanavond aan beginnen ;-)
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dat er gezellig uit! Dank je wel. Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik vind ze erg leuk om te haken. ben nu bezig met kip en haan... je hebt een volledige werkbeschrijving maar toch lukt het me niet om alles te maken volgens jouw patroon...ik begrijp het soms niet en dan kom ik er niet uit. vind ik jhammer. ik zit nu bij de veren van de haan...helaas ik moet zelf iets verzinnen want jouw uitleg begrijp ik niet. sorry, verders....vind ik ze heel erg leuk. ik ben zo blij dat ik dit gevonden heb en meteen opgeslagen....zo kan ik steeds iets nieuws maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuke kipjes!
    het snaveltje lukt mij alleen niet.. waar moet de 2e toer in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je de eerste toer gedaan hebt haak je gewoon door in de rondte over de 5 vasten en als laatste nog een halve vaste.

      Verwijderen
  18. wat betekent * bij sommige toeren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit betekent dat wat er tussen de *(sterretjes) staat steeds herhaald moet worden tot het einde van de toer.

      Verwijderen
  19. Erg leuk Iefke, ik heb je gelinkt op mijn FB-haakpagina.Bedankt voor het leuke patroon.
    https://www.facebook.com/pages/Haakmuts/178132645671200?ref=hl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een leuke kippetjes ik heb ze ook klaar en heel veel leuke complimenten gekregen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke kippetjes,heb al flink wat nestjes gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Voor een leuk cadeautje, bedankt voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schattige patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedankt voor het leuke patroon van dit schattige kippetje, op het snaveltje na is het allemaal gelukt. Heb een ander snaveltje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schattig kippetje bedankt voor het patroon, snaveltje is mij niet gelukt maar heb een ander snaveltje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen